torsdag 26 februari 2009

"Inte bara mamma"

I morse kl 05.30 hörde kom det första vårtecknet. Sömning och trött satt jag och ammade då jag plötsligt hörde en liten fågel kvittrade utanför vårt fönster. Jag blev alldeles varm och lycklig och plötsligt fylldes jag av energi! Tänk vad härligt, nu ska vi möta våren och sommaren med vår fina son! Efter en lyckad invägning av Alfred, hela 3000g, duktiga dig, gick vi ut i det som jag anat imorse, sköna vårvädret! Jag skuttade hela vägen till Lyckeboa och alla underbar barn och fröknar som mötte oss där! Åh, vad jag längtat efter dem!!!!
En 4-årig kille mötte mig i dörren och sa
-"Hörru, har din bebis kommit ut än"?
-Ja, titta han ligger här i vagnen, svarar jag!
-Då är du en sån där mamma nu då?
-Ja , det stämmer!
En flicka som hörde det, lägger huvudet på sne och säger
-"Men du är faktsiskt fröken också"
Ja, så sant. Man har ju många profiler beroende på vem man frågar.
Det var väldigt mysigt att vara med barnen och höra hur deras funderingar och tankar gick. Många frågor om vad och hur bebisen äter, hur han sover, varför han ser ut och låter som han gör, varför inte pappan kan vara med bebisen och jag på förskolan, hur gammal han än...ja listan kan göras lång!
Här myser han gott med Karolina medan barnen turas om att klappa fint på huvudet!

1 kommentar:

  1. Åhh så muuuusigt att se dig och lilla Alfred idag. Du vet väl om att du kan hyra in mig och Ingrid som nannysar till Affe när som. Hoppas att du blir en flitig gäst på Humlan framöver. En ursäkt för mig att kunna servera onyttigheter till mellanmål. Kram

    SvaraRadera