onsdag 11 februari 2009

Väntan och längtan är över...


Så i fredags var det min sista dag på jobbet och jag såg framemot att gå på ledighet i väntan på att gossen vår skulle komma. Dagarna framöver skulle jag fylla frysen med mat och kakor, inreda "våren" i lägenheten, ha 4 mysiga dagar med mamsen, luncha med kompisar, läsa de 10 böcker jag köper med aldrig läser m.m. - Ja, många av dagarna fram till Bf, dsv 20 feb hade jag planerat.
Mina underbara kollegor, tillsammans med barnen framförde en diktad sång om mig. De överlämnade ett härligt kollage med alla barn på där de skrivit små gulliga kommentarer de sagt om mig. Oj, många tårar kom det. Sedan åt vi godis-glass tårta och hade disco...




...Barnen vinkade och klappade hejdå till bebisen..


...sen går vattnet några timmar senare. Precis som på film. Jag och Fredrik blev alldeles uppspelta och kunde inte sova mer den natten. Vi bullade upp med täcke, kuddar, ljus, godis,tidningar i soffan och bara väntade på att vi skulle få åka in på lördag morgon och få ett statusbesked...
Vår älskling lät sig dock hålla oss på helspänd till den 9 februari, kl 16.21. Det går inte med ord beskriva den känsla och kärlek man känner för den lille krabaten så fort vi möttes. Här vilar han sött på pappas bröst.
Helt fantastiskt lyckliga och stolta över vårt underverk åker vi nu hem till Fleminggatan! Väntan och längtan är nu över och vi ser framemot ett liv fullt med kärlek, skratt och äventyr med vår Alfred!




7 kommentarer:

  1. Åååååå så söt han är! Vilken underbar liten prins(kan inte bli annat med såna föräldrar)...och så blev det alfred! Vad fint!
    Längtar tills du skriver här igen så vi får se hur vardagen går hemma för er!! /Sussie

    SvaraRadera
  2. Åhh gud en sån goding!!! Vad kul att få se honom!! Hoppas allt ebra med lilla familjen!!
    Hälsa Fredrik o Alfred Stora kramarSandraB

    SvaraRadera
  3. Ja, han är verkligen så söt. Ovanligt söt måste jag nog få påstå. Vill ha mer, mer kort på sötnosen. Undra om du orkar ta emot besök på måndag vid kvart över tre!? Kram

    SvaraRadera
  4. Till en underbar liten familj.
    Välkommen till världen,Alfred.
    Ja,några mysdagar i STHLM för mej blev det ej.Klart att Alfred oxå ville vara med på disco,glass ock godis.
    För oss bliv.morföräldrar var väntan o längtan olidligt lång i dagarna 3.Att städa ock feja var mitt sätt att få tiden att gå.
    Så äntligen ringer telefonen,Grattis mormor,nu är han här vårt lilla Pyret.Glädjen var obeskrivlig.Vi hade blivit morföräldrar ock kände oss plötsligt 10 år yngre.
    Lycka till ock stor Kram till er alla tre.

    SvaraRadera
  5. Gud så söt han är lille Alfred :) Ser fram emot fler uppdateringar här :) Stor kram till er alla i fam Knutsson på Flemminggatan! Pling

    SvaraRadera
  6. Jag förstår nu varför du döpte din blogg till i väntan och längtan. Jag har nu väntat och längtat efter en uppdatering i en veckas tid.... (Även mina vänner och släktingar är på mig om detta). Skärpning!!!

    SvaraRadera
  7. Ett synnerligen vackert barn! Det syns ju på bilderna, men det är ingenting emot att träffa honom i verkligheten. Vi vet, vi som sett honom och talat med honom i flera dagar.

    Farmor och farfar

    PS Tack för trevliga dagar i Sthlm

    SvaraRadera