tisdag 3 mars 2009

Veckans 10 höjdare

I detta inlägg har jag samlat, vilka jag tycker, har varit denna veckans vardags 10 höjdare!

1. Tänk att man kan bli så glad över en dubbelhaka! Bvc-sköterska berättade att dubbelhakan är det första tecknet på att barn börjar gå upp i vikt! Ja, Alfreds kan man ju nu inte missa=) GOSING!



2. På promenad genom stan såg jag vårens första tecken - nu är den på väg! Underbart!



3. Vilket resulterade att Alfred fick ett nytt vårset!

4. Många fina paket har vi fått denna vecka också! Tack Anna, Elin, Linda och björn, Sara och Lasse, Petter och Sara...



...Farmor Margaretha skickade även upp dessa egen sydda kläder till vår lille Nisse! Så söta!





5. Faster Karin kom på besök med väääldigt coola skor...


...och en ny frisyr=) Hoppas du kommer snart igen och sjunger dina egna komponerade sånger!



6. Karolina kom förbi en sväng med väldigt fina kläder till Alfred och efter hans efter middagssömn fick vi för första gången bevittna det första jollret! Två förskollärare som vi är blev lyckan total-Vägen till språket har nu börjat Alfred!=)
7. Morgonen efter fortsatte språkträningen! Så här go ser han ut när han tränar för fullt! Ha är ganska nöjd själv också!

8. Veckans telefonsamtal kom från barnen på min avdelning! De ringde och ville berätta att det var min favoritmat-korvgryta!
9. Besök från Småland avslutades veckan med! Ingela och Christian kom och hälsade på,väldigt roligt!


10. Veckan avslutades med fredagsmys! Mina favoriter somnade sött i soffan! Älskar Er!


Nu ser vi framemot en mysig helg! Kram

1 kommentar:

  1. Herregud vilken sötnos!! Ja sicken dubbelhaka härligt att han börja växa till sig lite... Ser verkligen fram emot att få träffa er snart!! Hoppas ni får en underbar helg!!

    Kramar Ohlin/Nilsson

    SvaraRadera