måndag 9 mars 2009

Svensson helg!

Satt precis och lyssnade på radion när jag skulle skriva detta blogg-inlägg och insåg då att vi haft en så kallad "Svensson helg"!.Radioprataren benämnde helgen efter vad man hittat på. Hade man varit mycket med sin familj och umgåtts med vänner över fika samt sett både "Let's dance" och "Melodifestivalen", hade man haft en "Svensson helg". Den kategorin stämde väl på oss!



Lördag fick vi besök av Stefan, Hannah och Theo! Theo var väldigt förtjust i Alfred och vill mest klappa honom hela tiden!



Söndagen hade vi besök av Jimmy, Cissi och deras charmiga Leo! Leo tyckte mycket om att slå in paket och överlämna dem...


...ja, när han inte skulle äta glass förstås!
Cissi pysslar om Alfred!


En eftermiddags sväng på NK blev en nostalgi tripp för mig! Det visade sig att barbie fyllde 50 år,vilket självklart firades med pompa och ståt! Kön tilll att få sitta i barbies knä(se höger i bild) var lång vill jag lova. Tur att Alfred sov=) Tänk, vad jag älskade att leka med dem när jag var liten! Hela hobbyrummet byggdes upp till ett barbie palats där pappa varje vecka fick ta hem färg och tapeter så jag kunde måla om i barbies olika rum!


Dock har jag inget minne av barbie var så här snygg (!?)...

Självklart serverades det pråliga muffins till barbies ära, MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar