fredag 2 juli 2010

Min 31:a sommardag

Igår var det kyligt här i S-holm. Vad passar då inte bättre än ett bullbak tänkte jag!?! Mitt upplägg var att vi skulle promenerara till affären, sätta degen, äta lunch, vila, bakar bullarna,njuta av lukten av kanelbullar och sitta uppkrupna i soffan och mumsa tills det stod bullar och mjölk ur öronen på oss! Så här blev det: Vi promenerade till affären, vilket tog hela förmiddagen då vi (jag) glömde nåt hela tiden så vi fick gå tillbaka. När vi kom hem var Alfred vrålhungrig av all promenad-VILL HA MAT NU! Sen kom gäspen och därmed John blund...Jag hann både sätta, jäsa och baka ut dem då jag sedan beslutade mig för att väcka Alfred så han kunde lägga på pärlsockret iaf, vilket han gjorde med bravur!



Tre plåtar blev det. Den sista bräde jag så den där härlig bulldoften försvann och brandlarmet gick! Att sitta i soffan kände inte Alfred alls för. Nej, man sitter i sin stol. Ja, ja tänkte jag, det har han rätt i. Det blir lika mysigt här. Så, varsågod! Men Alfred bara spottade ut och pekade på en banan istället...





Ja, det blir ju inta alltid som man tänkt sig...men vi är lika glada ändå! Mer bullar åt oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar