onsdag 19 september 2012

Underbara Rom!!!

När jag fyllde år fick jag en Romresa utav Fredrik! Och i helgen bar det så äntligen av. Fredrik hade "bokat" mina föräldrar som barnvakt och hade inte sparat på krutet nånstans. Det var loungeplatser på flygplatsen, business class med skumpa på flyget...



...och ett väldigt mysigt och fint hotell med ett stenkast från Spanska trappan. Dessutom hade han beställt sol och 25 grader varmt hela helgen=)!

När man åker till Rom som har ett fantastiskt kulturellt utbud är jag väldigt glad att jag och Fredrik har samma intresse...Shoppa!!! Ja, det blev mycket och hade de inte blivit för redan överfulla bagage hade jag kunna handlat mer. Galet fina saker och kläder!!! En väldigt nöjd Fredrik med sina skor som han bara var tvungen att ha "It's fashion, it's fashion...som försäljaren sa=)




Vårt andra nöje på den här resa var att äta och dricka gott. Jag hann aldrig bli hungrig en ända gång under den här tiden! Mysiga luncher,

                                              ...sena middagar utomhus med fantastiska utsikter






                                         ...och denna galet goda glass som vi aldrig fick nog av!










Ja, det vi mer gilla är att bara flanera runt. Och är det nånstans man ska göra det så är det i Rom kom vi fram till

Mysiga gränder



                                         

                                                                        "gamla Rom"



                                                         Njuta av gatumusikanter


                     

                                                               Ljuvliga fruktstånd



Ja, sen var det ju den här kulturella delen. Spanska trappan besökte vi ofta och vilade våra ben!




Colosseum var också ett självklart val för oss! Det var mäktigt!!!



Vatikanstaten och S:t Petri kyrkan...ja, där var vi glada att vi hade en bra zoom....:)



Rom, kommer vi garanterat att återvända till!!! 
TACK mitt hjärta för en helt fantastisk resa!!!
Tack mamma och pappa för att ni hade våra guldklimpar som knappt förstod att vi varit borta=)!



3 kommentarer:

  1. Roligt att se era bilder ock ert kärt återseende i villan på Sankt Göransgatan när ni kom hem.Kanske även något för oss som är pensionärer.Vi hade oxå tur med vädret.Bergbanan
    på Folkets Park var häftig tyckte Alfred o morfar.Vi ses ikväll.Imorgon flyger vi till Moskva.Spännande ock roligt.
    Kram fr.mor o far i Traryd

    SvaraRadera
  2. Å ni verkar ha haft det helt underbart i ROM. Jag hoppas M och jag har samma tur med vädret när vi åker till Barcelona!
    Vilken fin present! Rom är verkligen en toppen stad.
    Kram Fia

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅ Katta det ser verkligen helt underbart ut!! Jag/vi vill också till Rom. Puss o kram på er!!/Sussie

    SvaraRadera