söndag 19 februari 2012

Så kom då äntligen dagen!

Igår var det så äntligen dags för Alfreds första riktiga egna kalas där han själv fått varit med och bestämma och göra det mesta.
Vi klistrade och klippte inbjudningskorten till alla på Alfreds avdelning. När jag frågade vilka han villle bjuda rabblade han upp alla på Ekorren (15st), "för det är mina kompisar, allihopa" sa han varje gång jag frågade...så ja, så fick det ju bli.




Tårtan då?

"Rulle, jag vill ha Rulle och Byggare Bob, och massa jordgubbar å flaggor å ljus å glass för jag älskar glass...ja å så fick det bli.





Ja, och vart skulle vi vara då?

"På mammas jobb", där finns Rulle, Menta, Kranis och Bandis".

Jag frågade Eva och det fick vi. Lyckan var total!

Ja kompisarna strömmade in med paket. Det var bus och lek i hela tre timmar. Underbart att se hur överlycklig och nöjd Alfred var hela tiden. Han riktigt sprudlade av glädje. Efter stund dök dessutm Pippi upp. Oj, oj, oj vilken succé! Alla barnen fick följa med henne på tårtkalas och innan hon gick hem hade hon kappsäcken full med godispåsar!




Sen var Alfred helt slut. Skönt att få pusta ut i Pippis knä=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar