onsdag 14 december 2011

Lusse lelle

Förväntningar för lucia var stor både för mig och Alfred. Han vaknade vid 04.00 och frågade om vi skulle till dagis och vara tomtegubbe nu. Vi somnade om och jag vaknade igen 05.30, vilket ALDRIG händer om inte någon väcker mig... och kunde absolut inte somna om. Så jag gick upp och tände en massa ljus och gjorde en mysig frukost och satt mig för att vänta på sällskap. Och min Fredrik kom och gjorde mig sällskap till lucia på tv. En såååå mysig stund.




Senare kom en sprallig Alfred upp. Tuta och pepparkaka till frukost, det var knasigt och kul tyckte han!



Moa hängde såklart med på stojigheterna.




Kl 15 var det dags för Sveas luciatåg. Här kommer den nöjde och stolte Alfred! Världens finaste tomtegubbe!




Därefter sjöng 80 barn alla dessa söta julsånger. Fantastiskt charmigt.



Dock blev det inget fika inomhus efteråt då lussebulle i år skulle tas utomhus. Det var kallt och ruggigt så det blev en kort fikastund. Vi firade dock vidare på vår kvartesrestaurang och skålade för Alfreds 4:e termin snart var slut!

3 kommentarer:

  1. Hahaha, världens sötaste lilla Tomte. Ser ut som att han kan växa i de kläderna. Kram Karolina

    SvaraRadera
  2. Åh vilken mysig morgon! Åh vilket underbart kort med era fötter:) åh vad jag vill träffa er alla 4 live snart!!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken mysig lussedag!Alla glada ock pigga ock med glitter i håret.De e kul Alfred!Mormor ock morfar längtar efter att få krama om våra söta små tomtenissar.På torsdag kommer vi med bilen full av paketer,skinka,prinskorv ock köttbullar.Puss o Kram.

    SvaraRadera