måndag 29 november 2010

Underbara Moskva, Christian och Karolina

I fredags bar det i väg till Moskva för att äntligen får träffa min käre bror Christian och Karolina. Åh, vad jag längtat!




Efter en lång taxifärd (vilket vi snabbt blev vars om inte var så farlig) på 2 timmar kom vi hem till deras mysiga och juliga lägenhet. Till förrätt bjöds det på rysk kaviar och champagne, Mmm! Därefter la sig Karolina i magsjuka=(...



...vi andra traskade ut i mökret för ett besök till universitet där 25000 studenter går. Otrolig byggnad, och jag som tyckte att Karlstad universitet var pampigt;)



Därefter en kort promenad till en utsiktsplats där vi fick se stora delar av Moskva och de 7 Stalin/Lenin palatsen...



...vidare till Rödatorget och detta "pepparkakshus"!



Jag blev väldigt glad när jag insåg att de hade väldigt många gallerior som fortfarande var öppna!



Lördagmorgon, då fick även jag en släng av magsjuka, men är man i Moskva så är det bara att bita ihop=) In i en taxi som kröp fram genom stan för att ta oss till en marknad. Vi hade det dock ganska mysigt då det blev väldigt mycket kvalitetstid i bilen=)



Christian och Fredrik provade runt bland pälsmössorna!




Efter ett tag blev de hungriga och de köpte varsina grillspett...



... jag och Karolina höll dem sällskap med varsin dricka...


...vidare frossade vi i dessa underbara dockor!


Kvällen avslutade vi på en helmysig restaurang med en spinnande katt på golvet, två fåglar i fönstret och en hund vi aldrig såg till!


Söndagen blev ett besök på deras "Ica Maxi". Julgranskulor, kaviar, choklad, champagne inhandlades i massor! Ett studiebesök på deras fina skola fick avsluta hela resan! Trots lite krassliga magar, enorma bilköer och kyla, är vi sååå nöjda och glada över vårt besök. Vi planera redan in vårt bästa besök!!! Tack för en toppen helg, ni är fantastiska!!!

2 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder från Moskva.Nu längtar vi
    jättemycket att få se ock uppleva allt detta.
    Till jul boka vi våra biljetter till denna fantastiska stad.Kram henny&enold.

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt du har dokumenterat katta. Vad allt gick över snabbt. Sååå mysigt att ha er här. Ska bli lika mysigt att ha Enold och Henny här på besök i vår. Kram Karolina

    SvaraRadera