måndag 8 februari 2010

Det har varit några mulna och kalla dagar. Vi passade då på att vandra upp i bergen!

Vi chansade även på att gå på en utomhus-konsert i nationalparken Kirstenbosch. En helt fantastisk miljö, solen sprack upp,vi hade en enorm picnic korg och en Alfred som rockade loss mest hela tiden! Det blev en toppen söndagkväll!



Idag sken åter solen och det var väldigt varmt! Vi besökte en kvinna som heter Joy som vi har kommit i kontakt med via min kusin. Hon har startat upp en förskola i en kåkstad. Vi fick följa med henne dit och lämna lite gåvor som vi hade med oss från Sverige. Tyvärr kom vi när alla barnen sov, förutom denna lille kille som insisterade på att bjuda på sin kaka till Alfred. 130 barn på 10 vuxna...ja vi ska inte klaga i Sverige. Ett väldigt gripande och intressant besök!




På vägen hem körde hon oss genom kåkstaden...än en gång. Vi har det otroligt bra i Sverige!!!




Dagen avslutade vi med att åka linbanan upp till Taffelbeget och beskåda den bedårande utsikten över Kapstaden!

3 kommentarer:

  1. GRATTIS-GRATTIS-GRATTIS-GRATTIS-GRATTIS-GRATTIS-GRATTIS

    A L F R E D


    1 år idag!

    Hälsningar farmor (60)&farfar(59)

    SvaraRadera
  2. En stor grattis kram till världens bästa Alfred på 1års dagen önskar Theo o hans familj. Hoppas du få en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att Affe hade en bra födelsedag!!! Jag satsar även detta år på att ge honom något "hemmagjort". Tur att jag har snälla kollegor som låter mig sitta och pyssla på arbetstid (med femton nyfikna barn kring mig dock) =)

    STOR KRAM /Karolina

    SvaraRadera